If you want to be happy, then be!

: 9 jan 2014

Kategori: Allmänt

Jag tänkte att vi skulle lära känna varanra lite bättre, låter inte det bra?

1. Jag har snart bott själv i 2 år. jag vantrivs i denna lägenhet. jag har tröttnat. jag vill flytta till något nytt. en ny lägenhet. fast egentligen så vill jag nog bo i hus. jag är verkligen ingen lägenhetsmänniska.

2. i maj detta år, har jag jobbat som vikarie i sex år. Jag tycker faktist att det är min tur att få ett fast jobb nu. Men innerst inne tycker jag ändå om att vara vikarie, man får bestämma lite själv hur man vill jobba. och när man vill jobba. det är skönt. det är väl mest den trygga inkomsten som man vill åt. 

3. En gång i tiden tro det eller ej, men då tränade jag cheerleading, och det var fruktansvärt roligt och jag gillade de. Kanske inte "tävlingsdräkten". kjol? kom igen liksom. Men jag gillade träningen, den var så rolig och så varierande. det gjorde mig inget att all min ledigtid nästan gick åt för att träna.

4. 2013 var det året jag hittade kärleken i min vän. Det var de året jag grät som aldrig förr och jag skrattade med hjärtat. Det året jag började lära mig att inte vara lika blyg. (jag är fortfarande dyng blyg, men inte lika mycket). 2013 bestod verkligen av kärlek, glädje och sorg. och mitt i alltihopa så var jag så jävla lycklig och glad. Det är nog de bästa året på länge.

5. Ibland "skrämmer" jag upp mig själv, med mina tankar. jag kan bli så fruktansvärt arg på mig själv att jag blir arg på alla andra.

6. Ibland tror jag på allvar att jag är den roligaste människan jag känner. Kan sitta och skratta åt mina egna skämt (som jag kan säga högt till mig själv när jag sitter själv hemma). ska man bli rädd eller?

7. Jag saknar falufri gymnasiet. allting som vi gjorde, allting som vi inte gjorde och allting som vi egentligen skulle ha gjort. Jag saknar mitt liv jag hade då. (även om jag älskar mitt liv nu). Jag saknar även karlfeldtgymnasiet, inte skolan. men alla guldkorn, allting vi gjorde då. den vänskapen man hade. jag saknar festerna, jag saknar avesta helt enkelt.

8. Jag gillar inte att man måste växa upp, jag gillar inte att bli äldre, men jag älskar att fylla år. dock tycker jag inte om att öppna paket. jag får lite ångest då faktist.

9. jag skulle göra nästan vad som, bara jag fick ett nattjobb. jag och tidiga mornar är ingenting för mig. jag gillar de inte alls.

10. Jag har världens bästa pirater vid min sida, som jag avgudar. och jag har världens bästa jens. Jag vet inte riktigt vart jag skulle ta vägen utan er. Ni får lätt följa med mig detta året med! ;-)

 

 

KOMMENTARER:

  • Sanna säger:
    2014-01-10 | 21:21:28

    Flytta en backe ner! ;-)

    Svar: haha, mja nej jag är ju inte sådär jätte sugen påt faktist! ;-)
    mnahkala.blogg.se

  • Sanna säger:
    2014-01-11 | 07:10:00
    Bloggadress: http://sannaab.blogg.se

    Bittää...

    Svar: hahah, nej klart jag inte är! ;-)
    mnahkala.blogg.se

Kommentera inlägget här: